Gebouwenbeheerder - allrounder (M/V)

Referentie 1961 - 18/03/2020

Building en facility management staat in voor het onderhoud, werken, ruimtebeheer, beveiliging, veiligheid, facilitaire diensten (catering, schoonmaak, …) van de administratieve gebouwen (Brussel en Anderlecht) en zorgt ervoor dat de strategische installaties (data centers/dispatching) operationeel blijven.

1. Deelname of aansturen van studies, projecten voor vernieuwing van verouderde technische installaties door middel van opmaak lastenboek, …
1a. Projectbeheer van investeringsprojecten voor zowel verfraaiing en/of renovatie van gebouwen als voor technische renovaties (bereik/planning/budget). Concreet betekent dit het volledige proces zijnde voorstudies, studies, lastenboeken, offertes, bestelling, uitvoering tot punchlist, definitieve oplevering en volledig en correct as built dossiers waarvoor moet samengewerkt worden met andere departementen zoals aankoop, engineering, community relations (vergunningen),...
1a1. Werfopvolging van investeringsprojecten waaronder dagelijkse werfopvolging (veiligheid, welzijn inbegrepen), organisatie en verslagen van de werfvergaderingen, opvolgen en goedkeuren van de verrekeningen, goedkeuren facturen, voorlopig en definitieve aanvaarding, postinterventiedossier.
1a2. Governance : voor elk project zal de projectleider op regelmatige basis een stuurgroep organiseren met de relevante stakeholders om de vooruitgang van het project op een éénduidige en uniforme manier te bespreken
1b. Ruimtebeheer werkplekken waaronder het actualiseren van de standaarden (m2, individuele of gemeenschappelijke werkplek, …) en het vastleggen van nieuwe standaarden voor meubilair (mogelijke ondersteuning bij piekbelasting interne verhuizen) …
2. Deelname of ondersteuning (opmaken werkinstructies, processen optimaliseren, …) in het kader van het beheer en opvolging van het onderhoud van de gebouwen (HVAC, laagspanning, hoogspanning, brandpreventie en bestrijding, liften, sanitaire installaties, loodgieterij, elektromechanische uitrustingen, inbraakbeveiliging, camerabewaking, toegangscontrole, noodgroepen, UPS installatie, …)
3. Tussenkomst  in het beheer van de technische documentatie (wettelijke voorschriften, plannen, handleidingen, werkinstructies, databeheer gebruikers, werkposten, …).
4. Optioneel : rol in wacht- en permanentiesysteem. Gemiddeld 1 kalenderweek op 3 of 4 van wacht(telefonisch bereikbaar) met interventies vanop afstand (via telefoon of PC) of tussenkomst ter plaatse (in principe binnen de 30 minuten na oproep).

Informatie over deze vacature en ons bedrijf kan je terugvinden op onze website www.mercor.be.
Daar kan je ook eventueel enkele van onze andere jobs bekijken.

Generieke competenties
Planmatig werken, klantgericht, kwaliteitsbewustzijn, stressbestendig, opvolging, initiatief, out of the box thinking, probleemanalyse

Technische competenties
- Technisch ingenieur (architectuur is een optie) met minimum 5 jaren ervaring in projectbeheer en opvolging van investeringsprojecten voor verfraaiing en/of renovatie van kantoorgebouwen. Achtergrond of ervaring in (binnenhuis)architectuur is belangrijke plus - drie relevante projecten als projectleider meegeven in cv.
- Kennis van wetgevend kader (milieu/welzijn/beveiliging)regio Brussel is een plus
- Optioneel: ervaring in onderhoud van administratieve gebouwen met kritische installaties die 24u/24u, 7d/7d operationeel zijn (Dispatching, Datacenter, …)
- Kennis van CAD/CAM toepassingen (beheer van plannen). Kennis van Autocad is een plus.
- Kennis van MSproject (of equivalent) is een plus
- Talen : Frans/Nederlands - gesproken/geschreven en Engels: basiskennis: lezen en begrijpen
- Rijbewijs B - wonend in regio Brussel is een plus
- Gevolgde opleidingen zoals BA4/BA5, VCA is een plus